Sponsoring

Możliwość komentowania Sponsoring została wyłączona

Jest to jedna z najszybciej rozwijających się form promocji. Istotą sponsoringu jest skojarzenie, które pozytywne odczucia na temat sponsorowanego przenosi na sponsora. W skrócie: buduje i utrwala dobre odczucia na temat firmy. Najczęściej spotykamy tę formę reklamy w przypadku sportowców, kultury i sztuki, sfery społecznej, ekologii, ochrony zdrowia i imprez plenerowych. Szczególnie te ostanie istotne są z punktu widzenia branż alkoholowej i tytoniowej, której reklamy często są zakazane lub mocno ograniczone w masowych środkach przekazu. Sponsoring często kojarzony jest z formą dobroczynności, i chociaż jest w tym prawda, to jednocześnie należy pamiętać, że w większości wypadków chodzi o promocję marki. Sponsor ma świadomość, że taki gest dobrej woli po prostu mu się na dłuższą metę opłaca. Niemniej Sponsoring jest uznawany za „najszlachetniejszą” formę reklamy. Najciekawszym przykładem sponsoringu z naszego życia jest WOŚP. O ile cele Orkiestry nie są komercyjne, to sięga ona po wszelką pomoc przedsiębiorstw i organizacji pozwalając jednocześnie na promocję ich marek podczas corocznych zbiórek.