Reklama społeczna

Możliwość komentowania Reklama społeczna została wyłączona
Reklama społeczna

Bardzo często w telewizji lub na bilbordach możemy zauważyć hasło reklamowe, które zawiera jakąś mądrość, przysłowie lub slogan dotyczący codziennego życia każdego człowieka. Tym charakteryzuje się reklama społeczna. Jest to typ reklamy, w którym nie jest przedstawiany określany produkt lub usługa, za która musimy płacić. Reklamy społeczne najczęściej odnoszą się do sytuacji w kraju i na świecie. Bardzo często w treści tego rodzaju reklamy poruszane są problemy, które możemy zauważyć w naszym codziennym życiu. Celami reklam społecznych jest zbudzenie w ludziach uczucia, które zmotywuje ich do działania. Częstym motywem przewodnim jest problem głodujących dzieci na świecie oraz w kraju. Taka reklama wywołuje u człowieka skrajne emocje, które spowodują, że gdy następnym razem spotkamy się z taką sytuacją w codziennym życiu, kojarzymy ją z treścią reklamy społecznej. Dzięki temu nie pozostaniemy obojętni na spotkaną krzywdę. To właśnie jest głównym celem reklam społecznych. Wywołanie emocji oraz zmotywowanie do działania.