Marketing a Reklama

Możliwość komentowania Marketing a Reklama została wyłączona

Pierwsze pochodzą już z czasów starożytnych, jako napisy na murach czy przekaz mówiony, np. kupcy zachwalający swój towar. Te formy przetrwały zresztą do dziś. Reklama, bo o niej mowa, towarzyszy nam praktycznie bez przerwy. Z definicji jest to informacja zawierająca elementy perswazji, mająca nas skłonić do zakupu określonych towarów bądź usług, bądź popierania konkretnych idei czy spraw (np. reklama w polityce). Reklama jest obecnie czymś więcej niż narzędziem marketingu, jest zjawiskiem kulturowym. W pogoni za skutecznością często ociera się o granice dobrego smaku bądź też wywołuje skandale. Często jest też uważana za sztukę, a przy ich powstawaniu uczestniczą sławy świata mody i artyści. Wiele z nich przeszło do naszej codzienności, trudno wyobrazić sobie np. święta bez reklamy z jadącymi ciężarówkami Coca-coli. A hasła takie jak: „Takie rzeczy tylko w Erze…” albo „No to Frugo” przeszły do mowy potocznej i świadczą o sukcesie autorów. Reklama jest z nami praktycznie wszędzie i niełatwo jest konsumenta czymś zaskoczyć.