Kryptoreklama

Możliwość komentowania Kryptoreklama została wyłączona
Kryptoreklama

Jest to zamaskowana, sprawiająca wrażenie obiektywnej i niezależnej, forma reklamy. Najczęściej kryptoreklama występuje w formie eksponowania banerów reklamowych w tle przekazu wizualnego np. podczas meczu, relacji telewizyjnej lub na zdjęciu. Podobnie stosowana jest w programach telewizyjnych, gdzie konkretne produkty są eksponowane w rozpoznawalnej formie. Także wymienienie konkretnej firmy np. w reportażu, z pominięciem firm konkurencyjnych. W prasie z kolei najczęściej spotykamy się z artykułem sponsorowanym, który przysyłany jest do redakcji i dostosowywany do formatu pisma (styl, układ strony), a informacja o jego pochodzeniu często napisana jest małym drukiem gdzieś w mało widocznym miejscu. Podobnie możemy uznać za kryptoreklamę zmianę głośności przekazu na czas trwania reklam, o której było niedawno… głośno. Często też występuje w sposób całkowicie przypadkowy i niezamierzony, szczególnie w relacjach na żywo. Trudno określić jak bardzo skuteczna jest Kryptoreklama, na pewno bardzo pomocna jest dla sponsoringu i utrwalaniu marki na rynku.